skrämmande saker

Tack Anni för dina ord.
Sjukskrivning skrämmer skiten ur mig, har ju varit det för några år sedan och det tog 1,5 år att komma tillbaka ifrån och jag bestämde mig då för att aldrig försätta mig i den sitsen igen. Har aldrig känt mig så förnedrad, förödmjukad och skamsen. Vänner försvann, försäkringskassan bråkade hele tiden, jag kände stoor press från alla håll från mig själv, från jobb, från fk, från psyk. Och inte slutade det med att jag mådde så mkt bättre, visst jag klarade av att jobba men måendet blev ju inte så mkt bättre.
Samtidigt så känner jag mig så himla trött och är så orolig för hur jag ska orka gå i terapi, träffa sjukgymnast, träffa läkare ochjobba heltid. Vet inte hur jag kommer orka det mentalt.
I och för sig så skrämmer allt mig just nu. Livet, jobbet, ekonomin, psykkontakter, relationer, mina djur, hemmet, min kropp, mat. Har tunnelseende och klarar bara av att se rakt fram om jag ska försöka undvika panikänslor.

Jag är skräckslagen över att min ekonomi ska gå åt skogen om jag blir sjukskriven eller om jag säger upp mig, det skrämmer mig att jag inte vill nånting alls just nu.
Känner sådan skuld över att jag varit hemma idag och anklagar mig själv för att vara lat och utan pliktkänsla. Vill bara strunta i allt och klarar bara av att fokusera på en punkt framför mig.
Har mått illa hela dan och inte kunnat äta ändå känns det som jag inte gjort annat än att stoppa i mig mat. Känns som eoner av tid tills det är torsdag samtidigt som det känns skrämmande nära.

Kommentarer
Postat av: Tokerina

Stor styrkekram!



Prioritera ditt välmående. Vi är duktiga att lägga alla press på oss själva.



Hoppas det blir bra möte på torsdag.

2011-01-18 @ 11:54:52
URL: http://tokerina.blogspot.com/
Postat av: Anni

Jag förstår den rädslan. Jag har ju varit sjukskriven (heltid och deltid) i snart ett och ett halvt år och det känns inte helt ok. Men samtidigt känner jag ju hur trött jag är och förstår att du också är det. Kanske du kunde gå ner i tid lite? Det känner du förstås bäst själv, men man orkar inte hur mycket som helst.



Du är absolut inte lat, men du mår inte bra. Hoppas att det går riktigt bra hos psykologen den här veckan och att du får bra svar på dina frågor.



Kram

2011-01-18 @ 13:33:10
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0