nagellack ett statement?

Jag har aldrig brukat ha nagellack, på sin höjd lite klarlack och kanske vita tånaglar på sommaren. har alltid tyckt det varit svårt att måla naglarna och inte tyckt det varit fint på mig, sett konstigt ut.
Men så av någon anledning så har jag den senaste månaden haft ett sug att ha målade naglar så köpte på mig lite olika färger på rean.
Min favorit är det svarta. Känns så tryggt och bra på nått sätt med det svarta. Har även rosa som är fint men det är det svarta jag gillar mest. Men jag har haft så svårt att få mig att måla med det svarta. Jag har inte riktigt vågat. Det är som att svart nagellack på något sätt tar ställning på ett sätt som andra färger inte gör. Den står för något mörkt och de som har svart nagellack gör ett statement. Kanske löjligt tänk men så tänker och känner jag iaf.
Så därför har jag inte riktigt vågat, varit rädd att få frågor. Men i fredags gjorde jag det iaf o det känns så bra, hade bara önskat att jag kunde behålla färgen även i veckan men i och med mitt jobb så kan jag inte ha målade naglar så det får bort i morn bitti.
Men jag tänkte att jag kan ju måla mina tånaglar iaf för de syns ju inte

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du anar inte vad jag behövde höra de orden just ikväll... tack!! Är egentligen inte alls förbannad även att jag skriver det, utan jag är förbannat RÄDD. Det är så det är. Är så rädd för att släppa på äs kontroll (vilket jag redan börjat med) för fy vilket monster han är. Jag kommer inte ostraffat undan... saknar mitt liv!! Hoppas du haft en ok helg (och du, nagellack är ju jättekul och nånting som kan piffa upp annars mörka dagar). Kram!

2011-01-23 @ 21:21:23
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Lisa

Svart är ju "inne" nu, tex Kenza och alla tjejer med lite rockigare stil har det. Förr var det ju bara emos som har det med idag så är det ju en trendfärg... tex Chanel o de stora modehusen har det på sina modeller!



Hehe jag är totala motsattsen, känner mig "naken" och "ful" utan nagellack och måste alltid ha välvårdade och hela naglar - så fort det blir lite naggat i kanten måste jag måla om för annars känner jag mig äcklig!



Gissar att du jobbar inom vården eller med mat och därför inte får ha målade naglar? Inte ens ett ljust halvgenomskinligt rosa? Malva har massor av prisvärda och fina naturella färger!

2011-02-04 @ 17:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0