Förvirring

Varit allmänt kaos och förvirring i min kropp och hjärna. Kunde inte somna i fredagsnatt så fick sätta mig och skriva av mig en massa som jag ska ta med till psykologen på torsdag, fick ändå ta en stilnoct för att få ett lugnt sinne och kunna somna. Var livrädd för hur lördagen skulle utvecka sig och funderade mkt på vilka alternativ som fanns om det skulle gå åt helvet och om inte ångesten hade minskat. Kändes inte som något alternativ var gångbart.
Som tur var vaknade jag utan alltför mkt stimm i kroppen men ringde min bästa T och för första gången tror jag bad jag om hjälp att jag behövde henne. Bad om att hennes kille inte skulle komma till henne utan att jag skulle få ha henne för mig själv och det gick hon med på. Gulliga hon. Tacksam för det, kändes som evigheter sedan som vi hade tid att umgås bara hon och jag och bara sitta och prata. Ja iaf efter att hennes minst sagt energiske son gått och lagt sig. Kände hur jag blev påverkad och stressad av hans stimm och högljudhet men klarade av att stanna kvar iaf.

Idag har jag äntligen läst den folder om bipolär sjdm som jag fick med mig, har liksom inte klarat av att ens titta på den innan. Men nu är den läst och jag är väl inte så mkt kloklare. Snarare ännu mer förvirrad.
Förvirring är ett ord som uppslukar hela mitt liv just nu känns det som. Tankarna och känslorna far igenom kroppen och huvdet och det är inte alltid jag hinner greppa om dem och det gör mig snurrig och osäker på vad som sker. Och så äter jag en massa skit, en jvla massa skit som gör att det är ännu svårare att få tag i tankar och känslor. Visst tar det bort udden av ångesten men det gör också att jag glömmer bort/förtränger vad det är jag har ångest för och då gör det mig förvirrad.

Nu e denna helgen alldeles för snart slut och en ny vecka, en ny jobbevecka hägrar, hoppas på en god natt sömn för både mig och er. sov gott
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0