Vända mig ryggen

Är så rädd att min läkare ska vända mig ryggen om jag inte gör som vi planerat, som vi tillsammans planerat. Men just nu vet jag ingenting, vågar ingenting. Ringde psykakuten för första gången för att få råd av dem men de tyckte bara att jag skulle försöka få tag på min läkare imorn. Kunde knappt prata genom gråten och ville bara att de skulle säga vad jag skulle göra.
Gråtit massor denna vecka, något jag aldrig gör och kanske inte så mkt för någon som brukar gråta men för mig är det massor av tårar.
Vill bara åka till affären och handla kakor och bullar men är egentligen inte sugen alls, fick knappt i mig ärtsoppan jag precis ätit. Ska försöka få i mig lite fruktsallad senare.
Blir nog inte Zyprexa ikväll, eller jag vet inte...
Vet inte vart jag ska ta vägen eller vad jag ska göra.
Orkar inte mer

Kommentarer
Postat av: S

jag tror risken är liten att din psykolog eller läkare vänder dig ryggen. behandlare kan ibland sluta eller ha svårt att hjälpa och skicka vidare, men att de skulle tycka att du var för jobbig t.ex. behöver du inte oroa dig för. Det gör ju bara att du mår sämre. Det är vanligt vid borderline personlighetsstörning och depression t.ex. att man är rädd för att bli sviken och lämnad. precis som att ätstörningen väcker tankar om att hetsäta eller gå ner i vikt, så kan du tänka att det är nedstämdheten som ger dig dem här tankarna men att de inte behöver lyssnas på. Ang zyprexan så har jag hört att det är aptitökning som drabbar vissa, tror inte att den höjer vikten på annat sätt. Den hjälper bra för många, men då ska man ju ta den regelbundet och det är ju det enda sättet att ta reda på om den höjer din aptit mkt. blir hetsätning sämre t.ex. så kan du försöka få läkaren att skriva ut något nytt, men det är mkt bättre då om du kan säga att du har gett den en chans. Svåra saker förstår jag, men hoppas att det gå att försöka.

2011-12-02 @ 07:43:38
Postat av: Anni

Jag kan inte se att din läkare skulle ha någon anledning att svika dig. Det är bara bra om du tar upp frågorna du har om medicinen, för det är inte bra för dig att gå och vara orolig.

Kram

2011-12-02 @ 08:17:37
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0