Snaska snask hela kvällen

Tagit blodprov idag på Litium ska ringa imorn och höra med sköterskan hur det ser ut och om jag ska ändra något i doseringen.

Känns väldigt, vet inte, oroligt och förvirrande just nu. Min läkare och även min psykolog pratar mkt om hur det ska bli om och när inte litiumet fungerar. Varför har jag blivit insatt på Litium om de inte tror att det ska kunna hjälpa?
Glad ändå att min psykolog var tillbaka idag, vi har kommit fram till att vi inte ska prata så mkt om alla mediciner utan fokusera på mitt liv. Som det har blivit nu har min läkare lämpat över ansvaret på mig och min psykolog att sköta medicinerna. Men no more...
Men känns som sagt väldigt osäkert med allt just nu, ver inte vad jag ska tänka, göra eller tro om allt.

Vill bara ha snask idag, snask i mängder. Smågodis, kakor, glass etc etc men vill absolut inte kräkas så här sitter jag hemma och knyter händerna och tuggar tuggummi som attans.

Det jag kan säga att jag känner av Litiumet är att precis efter att jag tagit den kommer ett lugn i kroppen, men det sitter bara i en liten stund. Tyvär inte tillräckligt länge för att jag ska kunna somna av den på kvällen.
Är så trött på att vara tvungen att ta Imovane varje kväll.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh fina du!! Vad roligt att du också skrivit lite julkort, det sprider sån stämning:) Tack för att du delade med dig om erfarenheten av trepartssamtalet.. kanske behöver jag inte vara så nervös trots allt. det känns skönt!



Tittar in och läser hos dig efter jobbet sen så jag ser hur du har det.



Kramar Jenny

2011-12-16 @ 05:47:11
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Anni

Skönt att du fick träffa psykologen äntligen, jobbigt när alla är sjuka.

Bra att ni sätter ner foten vad gäller medicinerna. Det är verkligen läkarens uppgift. Jag upplevde att läkararna gärna gjorde så när min son stod på väldigt många mediciner, men det är ju vansinnigt. Det är ju de som har medicinsk skolning, själva kan vi bara gå på vad vi läser i bipacksedeln och på nätet.

Kram på dig, hoppas du får en riktigt bra fredag!

2011-12-16 @ 11:07:00
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0