fanns inget annat alternativ

När jag kom till sängs sansades mina tankar något och jag kunde se igenom ångesten.
Där och då när jag stod inför dessa stora beslut så fanns det inget annat alternativ. Även om det är svårt att komma ihåg det nu. Tiden förmildrar omständigheter.
Jag sa upp mig för att det inte gick mer.
Sjukskrivning hade ju min läkare varit på mig om sedan 6 månader tillbaka och även om det var ja som tog upp det så var det ju han som sjukskrev mig.
Jobbet i Göteborg gick det bara inte att tacka ja till då jag samma vecka tom dagen innan blev just sjukskriven.

Försöker ta bort ångern och jag kan ju inte ändra något ändå utan får ta livet utifrån de förutsättningar jag har nu, hur svårt det än är.
Men oron är desto svårare att bli av med.

Kommentarer
Postat av: S

Nej, det fanns en anledning till varför du inte orkade stanna där längre. Det fanns inte längre något annat alternativ än att säga upp dig. Du mådde ju jättedåligt av hur din chef behandlade dig och det i kombination med att du privat mådde dåligt, gjorde att du bara mådde sämre och sämre. Det var liksom ingen bra plats och situation för dig att vara på, för att börja må bättre. Så NEJ, att du sa upp dig ska du ALDRIG ångra!

Ett eventuellt nytt jobb kan ju dock ge dick ett lyft framåt istället för bakåt som ditt senaste jobb gjorde.

Men visst är det svårt att söka jobb när man är sjukskriven. Du kan ju inte trappa upp på det sätt som man kan göra när man återgår till sitt gamla jobb.

Jag förstår att det måste vara svårt att veta hur mycket du kommer hålla för. Kommer du hålla för 100%, för 75%?

Jag tror att du ska vara lite försiktig, vänta en tid till, så att du blir starkare och tillsammans med din psykolog bygga upp dig så att du blir tillräckligt stark för at klara att sätta igång med jobb igen.

Var sak har sin tid och när du är redo eller åtminstone halvredo, så kommer du fixa!

Kram!

2011-12-18 @ 12:05:12
Postat av: Jenny

Har läst dina senaste inlägg, känner igen mig jättemycket... Men är det något jag lärt mig genom mitt jobb med människor så är det att INGEN har det perfekt.. Det kan jag lova dig. ALLA har någonting som "stör" i livet, det är verkligen så. Dock har inte alla samma insikt i sina problem som du, jag och en hel del andra som delar våra erfarenheter med varandra. Där har vi kommit bra mycket längre. Finns här för dig<3 Kram

2011-12-18 @ 13:18:23
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.ses
Postat av: Jenny

Hej underbara du!! hur går det för dig? Verkar ha varit problem med kommentarsfunktionen så meddelandena förökade sig haha:) Har du haft en OK dag? jag skulle äta två pepparkakor 1,5 tim efter lunch. 2 blev 4 som blev 6 som blev 8 som blev en hel jädra massa andra kakor också. Bööööl...!! Men men, världen går inte under. Kramar

2011-12-18 @ 16:50:05
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.ses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0