Allt är mitt fel alltid

Hur mår jag egentligen?
Hur vet man hur man mår?
Överdriver jag?
Underdriver jag?

Har verkligen haft fullt upp hela dagen men ändå hamnar jag i soffan med ångesten härjandes inom mig. Kan inte somna på kvällarna och bävar inför varje ny dag.

Mår jag egentligen så bra som man/jag kan förvänta mig och är det egentligen en skam att jag inte är ute på arbetsmarknaden och arbetar?
Gnäller jag för mycket och grottar in mig i eländet, allt elände jag kan komma på? Alla känslor jag kan komma på förvrängs de i min hjärna och gör så att jag trycker ner mig ytterligare och inte vill komma upp?

Skrev ett meil till min psykolog ang att vi pratat om att jag snart har gått hos henne ett år och att jag sagt att jag inte tycker så mkt har förändrats. Jag kommer dock inte ihåg att jag sagt det utan har för mig att det var hon som sa det men litar på att hon har rätt för mitt minne är inte riktigt att lita på. Men jag vet i så fall att jag sagt det som kritik till mig själv och inte som kritik till henne. Att jag inte kan ta till mig den terapi eller de behandlingar som erbjuds.
Allt är mitt fel alltid.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Linda!

Ibland tror jag att jag överdriver och inbland underdriver. HUR vet man vad man känner och hur man eg mår? Jag har inget att jämföra med. Minns inte hur man mår när man mår bra. Senast jag va frisk va jag 13 år liksom. Jag inser ju att jag inte är frisk och inte mår bra men HUR dålig är jag? Är ju inte en anorektiker som inte äter liksom. Bah, trött jag blir!

Jag känner inte att min terapeut har hjälpt mig så mycket heller, känns inte som det blir bättre liksom. Kanske kan du byta terapeut? Eller prova en annan behandling?

Stor kram

2011-12-22 @ 20:05:36
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Postat av: Anni

Precis så känner jag också. Men jag tror egentligen inte att vi överdriver. Mådde vi bra så skulle vi väl märka det?

Ett år är ju ingenting! Jag har gått i snart tre år hos min psykolog. Eftersom det är arbetsgivaren som betalar börjar jag känna att tiden rinner ut. Och jag känner mig som världens sämsta patient.

Bra jobbat idag förresten. Både med julgodiset och att ha umgåtts med din mamma en hel dag. Sådant kan jag tycka är jobbigt.

Kram

2011-12-22 @ 20:39:19
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Anni

Nej, det är inte ditt fel! Du fick ju en ny diagnos den här gången, då har du kanske inte fått rätt behandling tidigare.

Nej då, vi är bortresta tillsammans och hemma tillsammans. Därför kan jag inte springa. Men just nu känns det inte som det gör något.

Kämpa på, jag tror på dig!

2011-12-22 @ 23:12:01
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Jenny

Godmorgon fining, hoppas du sovit gott inatt<3



En sak är säker, du är INTE en skam som inte är ute och arbetar! Jag tror vi känner så för att det i dagens samhälle är premierat att man jobbar. Bland annat med tanke på hur tight det kan vara att leva på sjukersättning.



Men tänk efter; du blir ju inte sjukskriven som nu, om det inte finns en anledning eller hur? Och att din förra arbetsgivare var ett pucko är ju inte ditt fel, men däremot så jäkla synd.



FK och AF har mycket samarbete (rehabsamverkan och arbetslivsintroduktion t ex) och jag lovar att det kommer att lösa sig för dig. DET GÖR DET ALLTID!



Ang att bli arbetsförmedlare så ska man ha någon relevant kandidat- el magisterexamen (jag har min inom arbetsvetenskap), samt några års arbetslivserfarenhet. Man måste älska att arbeta med människor och ha en förmåga att skaffa och behålla goda relationer. Samt gilla att jobba under föränderliga omständigheter.



Det är nya grejer precis hela tiden; nya arbetsmarknadsutbildningar, nya regler, du får nya arbetsuppgifter osv.



Man får internutbildning när man börjat.



Håll utkik på Platsbanken, Af kommer anställa en hel del under 2012.



Hoppas du får en fin dag, du är i mina tankar. Kram

2011-12-23 @ 06:14:26
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.ses
Postat av: josefin

Tack för dina fina kommentarer <3

2011-12-23 @ 08:23:21
URL: http://stendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0