Alla.... eller snarare bitter som in i, usch

Allt triggar just nu. Allt på tv, radio eller i böcker. Allt får mig att tänka något negativt om mig själv och mitt värdelösa jag.
Är det glädje så får jag ångest över det och är det sorg så är det likadant.
Ångest och irritation hela tiden.

Alla är lyckligare, alla har större bekymmer och mer skäl till eländighet än jag.
Alla har relationer, alla har barn, alla har kommit någonstans i livet. Alla är smala, alla är mulliga och skitsnygga. Alla utstrålar säkerhet och glädje. Alla gråter, blir tröstade och tar sedan tag i saken och vänder blad.
Alla har jobb eller utbildning eller förverkligar sig själva och känner sig starka och självsäkra.
Alla har bekymmer men har alltid varandra, alla tar sig i kragen och det händer något.

Jag försöker ta tag i saker och inget händer. Jag vill att något ska hända men jag vet inte om jag vågar att något ska hända, vet inte vad jag vill ska hända. Vet inte något annat än det här.

Ännu ett upplyftande inlägg men det måste bara ut ur mig. Vet inte hur jag ska göra för att tänka positivt och inte grotta ner mig i negativiteten.

Kommentarer
Postat av: Anni

Jag känner igen det där tänket. Men jag tror vi gör oss en otjänst när vi adderar andras egenskaper på det viset. Vissa är smala. Andra är knubbiga och söta. Endel har den perfekta karriären. Andra har den perfekta relationen. Vissa är perfekta föräldrar. Vissa har ett fantastiskt socialt liv. Få har allt på en gång. Och har de det kanske de ärdå inte är lyckliga.

Det måste inte hända något just nu, Linda! Du kan ta det lugnt en period. Du hinner ta tag i saker när du mår bättre.

2011-12-18 @ 00:07:38
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: H (Bull & Jag)

Känner igen mig såväl. Jag blir ledsen när jag jämför mitt liv med mina forna klasskamraters. Jag blev sjukskriven för nio år sedan och under dessa nio år har isoleringen vuxit för varje dag. Känslan av att vara mindre värd, trots att jag egentligen vet att jag inte valt att bli sjuk och att jag har är lika mycket människa som någon annan.

Men jag har blivit bättre på att dra mig ur min självömkan med jämna mellanrum och se över vad jag har, vad jag kan göra och fundera över vad jag vill göra. Det senaste är banne mig det svåraste. Jag vet så väl vad jag INTE vill ha, men vad jag vill... svårt.

2012-01-06 @ 14:31:00
URL: http://bullochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0