monstret i magen

Jaha så sitter man här i sängen en ny dag, solen skiner och jag smaskar i mig godiset och nötterna som är kvar från igår och jag vet, jag vet så väl att jag inte kommer tillåta mig att behålla det för då kommer allt rasera och jag kommer inte kunna hejda mig och det är den värsta skräcken av alla att totalt förlora kontrollen igen.
Fast kanske ändå att jag kan tillåta mig själv denna ynka lilla gång med så lite godis och så lite nötter? Låter så självklart när jag skriver det men känner samtidigt hur det bara växer i magen och blir till ett gigantiskt monster som inte får plats och som måste ut. Försöker stå ut en liten stund till så kanske kanske...

Kommentarer
Postat av: Anni

Det är inte du som har kontrollen nu heller, vännen, det är ätstörningen. Fast jag VET att det känns så och jag VET att det känns bra. Försök att behålla godiset, din kropp behöver den energin.

Kram

2011-08-28 @ 12:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0