Tack

Tack alla ni fantastiska som skrivit och stöttat mig idag, ffa ni som lämnat dubbla kommentarer ;). Blir så glad.

Var såå nervös innan men det gick väl helt ok, lite fort kanske för min smak. Vi träffades i ca 45 min och på den tiden kom hon fram till att hon tyckte att jag skulle prova med antidepp igen dock en annan än fluoxetin som jag ju provat inna och inte riktigt gillat. Sertralin, någon som vet något om den?
Sa att jag inte ville börja med det utan att samtidigt gå i någon typ av samtalsterapi vilket hon tyckte var ok och ska skicka en remiss till deras psykolog som arbetar med kbt, kan ta några veckor innan jag får tid.
Fick ju under tiden hasplat ur mig hur mitt liv sett ut ungefär ffa då med äs, struma och utbrändhet men vi pratade inte särskilt mycket om nått. Hon sa att det inte såg ut som om jag var jättesjuk med äs utifrån hur jag såg ut och tyckte att om det behövdes så skulle vi gå djupare in på det senare. Det viktigaste som jag förstod det tyckte hon var att få mig upp ur mina djupa dalar och med hjälp av kbt få bättre självkänsla och självförtroende. Och visst det stämmer väl men bara för att jag inte är undernärd så betyder det inte att jag mår skit av min äs. Hon var istort sett bra och så men vissa saker kändes lite konstiga och okunniga som när hon sa att det bara är att ta tag i mitt matintag och helt enkelt sluta överäta. Tänk att det var så lätt (ironi)..... att jag inte tänkt på det sjäv innan.

Ska väl börja med min antidepp tycker det är lite jobbigt bara i och med att jag inte har tid till henne förrän om 5 veckor och vet ju inte när jag får tid till psykologen. Kanske att jag ska vänta till jag får tid till psykologen innan jag börjar med antidepp? vad tycker ni? Å andra sidan kanske jag kan ta till mig kbt'n bättre om jag börjar nu och förhoppningsvis har kommit över ev biverkningar till dess.

Vet att jag har frågat innan men måste fråga igen. Vad har ni för erfarenheter av antidepp? Tacksam för alla svar.

Kram och tack än en gång för att ni bryr er.

Kommentarer
Postat av: Tant Malin

Mina erfarenheter är bara positiva. Man känner sig fortfarande som "sig själv" men plötsligt är inte allt så grått längre. Jag tycker du ska pröva!

2010-01-08 @ 23:14:26
URL: http://tretusenggr.blogg.se/
Postat av: Anni

Jag håller med Tant Malin, pröva! Antidepp löser inga problem men gör det lite lättare att stå ut.

Jag kan hålla med dig om att läkaren inte verkade insatt i ÄS. Vet att jag har frågat förr, men finns det ingen ÄS-klinik/mottagning du kan få kontakt med? Att man är normalviktig innebär ju inte att man inte kan ha en ätstörning, det handlar om beteenden och tankar.

Lycka till nu och var stolt över dig själv för att du tagit itu med dina problem!

2010-01-09 @ 13:01:10
Postat av: Lillamy

Prova antidepp o lika bra att börja på en gång skulle jag säga. Läkaren verkade inte speciellt insatt i äs. Man kan ju ha en svår äs, utan att för den skull inte vara superunderviktig. Hoppas att du får en bra psykologkontakt som förstår och kan hjälpa dig framåt. Håller tummarna för det!

2010-01-09 @ 19:14:54
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Anonym

2010-01-09 @ 20:01:39
Postat av: Elin D

Först: BRA GJORT!!!



Sen:Jag har fått prova så många sorter att jag inte ens kommer ihåg dom,mer än Remeron som gör att man blir äckligt hungrig hur mycket man än äter(fast det förnekade doktorn).



Och Fontex, som väl är ett SSRI-prep.Ingen av alla sorterna har gjort mej mindre deprimerad,många har bara gett biverkningar.

Men när jag sa till psykiatern att jag inte vågade äta för att jag var rädd att inte kunna sluta, så gav han mej Fontex igen,för att det 'hjälper mot hetsätning'.

Jag tolkade det som att jag aldrig mer skulle känna hunger och gick ned 15 kg på 2,5 mån .Jag var ju extremt nöjd med det,anorexidoktorn inte lika nöjd :)

Men om det finns bot mot hetsätningsimpulsen(som jag inte ens hade,jag var bara skiträdd för att äta alls),eller om det var självsuggestion vet jag inte.



Men jag håller med Lillamy ovan,testa o gör det nu,det tar ju ett tag innan dom får effekt,upp till 6 veckor,typ.

Lycka till! Du var modig som till slut ringde !



2010-01-10 @ 01:16:58
Postat av: pussel

Hej!



Jag började med Sertralin Ranbaxy för en månad sedan. Tyckte de hjälpte jättemkt ibörjan (både jag och min pojkvän tyckte att jag blev mkt snällare och mindre irriterad), men nu vet jag inte längre..

2010-02-10 @ 21:44:00
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0