Ingenting

Har fått ett brev hem idag om att jag fått tid till psykologen för kbt. Lite läskigt men antar behövligt. Bara så just nu att jag inte vet vad jag ska där och göra. Har ju ingen vilja att må bra. Har bara en önskan och det är att få sluta leva.
Eller är det pga att jag i mina tankar och i mina fantasier inte kan se hur det skulle kunna vara om det var bättre, vet inte vad jag vill ändra, tänk om han säger det, psykologen att han inte kan hjälpa mig för att jag inte vet vad jag vill eller om jag ens vill bli hjälpt.
Jag gör ju bara det som jag vet att jag bör göra. Jag äter antidepp trots att jag tycker det är jätteläskigt och som sagt inte ens vet om jag vill bli "antideppad", jag ställer krav och ska gå till psykologen för att det finns en liten mekanisk robot i mig som styr mig till det som jag bör göra för att det är bra för mig.
Jag säger ja till att rida en häst för att det är klart att det är bra för mig. Röra på sig, frisk luft, djur, det är ju bra eller hur?
Men jag vill egentligen ingenting. Vill ingenting. Ingenting....

Kommentarer
Postat av: Anni

När du mår som du gör just nu tror jag inte att du ska gå efter vad du känner. Du gör precis rätt i att göra det du vet att du bör göra. Och vad du egentligen vill är ju något du kan reda ut tillsammans med psykologen.

Jag tror också att det kommer att kännas bättre när medicinen börjar verka.

Lycka till nu och jag tror att allt bara kommer att bli bättre och bättre nu!

2010-01-19 @ 12:52:05
Postat av: Lena

Jag tycker att det är jättebra att du ska gå till en psykolog som håller på med KBT. Jag hoppas att detta ska hjälpa dig framåt vännen.. kram

2010-01-21 @ 16:47:12
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0