Nykter

Det är märkligt hur dagar kan kännas olika. Idag känner jag mig nykter, klar i skallen och med näsan ovanför vattenytan. Jag kan nästan känna hur jag sträcker på halsen för att hålla mig ovanför det svarta känsloträsket. Samtidigt känner jag mig mer avstängd och mer intellektualiserad. Det är väl därför som jag planerar och skriver listor, när jag är under ytan går allt på känsla och jag skiter i all logik och intelligens. Då äteräteräter jag, diskar eller städar inte och mår skit. Och så kommer sådana här dagar då jag sträcker lite extra på halsen och tar tag i saker, stänger av och städar upp all skit efter mig själv.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud vad jag känner igen mig! Njut av den bra dagen, en dag kommer alla att vara så hoppas jag :)

2009-09-10 @ 15:21:14
URL: http://valdigtvackra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0