Fredag

Tack Sofia för din kommentar, hon skrev att en dag kommer förhoppnigsvis alla dagar vara "nyktra". Frågan är bara om jag verkligen vill det. Jag vill ju hitta en väg och ett liv som är någonstans mittemellan det mörka känsloträsket och det avstängda intellektuella. Där jag känner känslor men inte överväldigas av dem och där jag kan ha ordning och reda och känna mig klar i skallen utan att vara avstängd. Där jag har lite mer lugn och ro i sinnet och själen. Och där inte maten tar upp så mycket av mitt liv. Jag vill inte känna att jag antingen är under vattenytan och inte får luft eller trampar vatten som attans för att ha näsan över ytan, jag vill flyta på vattnet och ta in alla intryck och känslor som kommer utan att sjunka.

Just nu kretsar allt återigen om bilköp, ska ut och kolla imorn. Känner hur det här suger energi från mig samtidigt som jag inte sover bra. Så mina planer har inte riktigt blivit som jag tänkt, nästan men inte riktigt men är ganska nöjd ändå. Värre är det ju att jag i min stress eller snarare i mitt försöka att minska min stresskänsla äter en massa skit. Ändå funkar det och jag kan fokusera på vad för bil som passar och vad jag ska leta efter och jag har inte bara ångest inför morgondagen. Hoppas bara jag kan sova inatt, trots att disken inte är diskad etc etc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0