Ändå ganska bra tillslut

Åh vad glad jag är över hur jag faktiskt fixat denna dagen. Riktigt stolt över mig själv faktiskt.
Den senaste tiden har jag tvingat undan alla tankar på hets och överätning. Men det har inte känts som om jag blivit av med dem utan snarare som om jag stoppat allt i en ballong som nu är överfull och när som helst kommer explodera.
Idag trodde jag verkligen det skulle bli så. Dan började bra med en tur till gymmet, fixade allt utom situpsen, magen var för orolig av mensvärk, kändes bra när jag åkte därifrån, käkade en banan och ett päron och tänkte att jag bara skulle ha en snabb tur till väla och sen hem för att laga mat. Men..... nog för att det är kul att jag gått ner lite, lite men det är mindre kul när man ändå inte hittar någon modell som känns bra och som inte ruinerar mig. Fattar inte varför alla svarta jeans, eller alla byxor över huvud taget, måste ha så jäkla låg midja. Jag som då har lite extra mjukt runt magen vill ha en byxa som iaf går över troslinningen. Men det finns det inte och de som fanns fanns inte i min storlek. Såå ett antal provrum och timmar senare var jag utan nya byxor, på dåligt humör och hungrig. Köpte mig en kokt korv och det kändes fortfarande ändå ganska ok. Men sen satte kroppen igång:
VILL HA MEEEER!!!
Kom på mig själv i Max-drive in'en att jag beställt en stoor meny, fick panik och körde ur kön, efter att jag redan beställt! Jag vet det är uselt men jag fick panik och vägrade ge efter för jag visste att då hade jag inte kunnat sluta. Stimmig som f-n kom jag hem och åt lite fisksoppa utan att det hjälpte nämnvärt, var nästan på väg att sätta mig i bilen och köra och handla. Men tog mig ut i skogen istället och la mig i en av hästhagarna och låg där en bra stund och samlade tankarna och känslorna. Vill verkligen inte förstöra för mig själv nu när det är så färskt med K. Tog mig tillslut hem och tittade föraktfullt på brödet jag tinat, nope inte idag. Ställde mig och sorterade i min garderob och provade massor av kläder för att se om de skulle få vara kvar eller inte. Detta tog hela kvällen och först vid 8 satte jag mig vid tv´n med lite kex, ost och två ägg och så blev det visst två glas vin också. Men all ångest var borta, om det var den friska luften eller att jag rensade ut gammal skit vet jag inte men det är skit samma. Och nu innan jag gick och la mig gjorde jag lite situps och det känns som om jag lyckats sluta dagen som den började. Mår toppen just nu, har pratat med T som kommit hem idag och både smsat och pratat med K och jag kan somna med gott samvete och med ett leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: Bullen

Jag log genom hela inlägget :) Vad duktig du är! Jag håller tummarna för dig och K ska du veta... Kärlek kan faktiskt göra underverk för själen!

2009-09-28 @ 01:01:37
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com
Postat av: Linn

Whohoooo, underbart! Du är verkligen duktig och fler fantastiska dagar väntar framför dig:) Kram!

2009-09-28 @ 10:23:34
URL: http://linnsedblogg.blogg.se/
Postat av: Tokerina

Härligt! Njut av varje dag och ta en dag i sänder!



Kram

2009-09-28 @ 20:28:30
URL: http://tokerina.blogspot.com/
Postat av: Lena

jag tackar för dina kloka ord.. guld värda.. kram

2009-09-28 @ 20:56:01
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Lillamy

Du är så duktigt och stark som klarar stå emot...Kramar:)

2009-09-29 @ 16:49:33
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Lisa

Så duktig du är!

2009-10-04 @ 10:58:42
URL: http://acceptans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0