Billetande

Är helt färdig, helt slut. Har kört runt och kollat och provkört bilar hela dan. Kändes ganska bra och tom lite roligt ett tag men nu är jag om möjligt ännu mer frågande, förvirrad och viljelös än innan. Det är SÅ mycket man måste ha koll på. Och kontrollmänniska som jag är (även om jag jobbar för att försöka släppa på det) tror jag och begär jag av mig själv att jag ska ha koll på allt, alla information om allt vilket givetvis är helt omöjligt. Frågorna och informationen snurrar runt runt i skallen utan jag får någon egentlig ordning på det. Jobbigt som attans just nu och kan inte fokusera och få ordning ens på det jag faktiskt vet.

Kan inte någon annan ta över, klarar inte det här.

Hade jag bara kunnat smälta allt idag i några dagar så hade det känts jätteskönt men med bilar kan man inte vänta man måste handla nu. Har en bil på vänt till måndag så måste ut och kolla mer imorn innan jag bestämmer. Jag som skulle behöva morgondagen till städa, diska och återhämtning.

Känner mig ganska ledsen och ensam just nu. Har pratat med mina goa bästa vänner och ma&pa(som var med mig idag) och de är alla super som stöttar och kommer med goda råd men i slutändan står jag ändå ensam kvarmed besluten och konsekvenserna.


Kommentarer
Postat av: Bullen

Hehe, tack så mycket :)



Hoppas verkligen att det går bra för dig idag med billetandet. Förstår att det är stressande, men ingenting blir ju bättre av att du jagar upp dig... Försök andas och vara snäll mot kroppen, så kommer du säkert komma fram till ett bra beslut!

2009-09-13 @ 09:54:04
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com
Postat av: Linn

Känner igen mig i känslan. Jag tror att hur stressad man än känner sig så måste man bestämma sig för att man är ok och att man gör sitt bästa utifrån omständigheterna. Ingen annan kräver att du ska veta allt om bilar, det kräver du av dig själv och det är på många sätt orimligt. Om du tillåter dig själv att känna att du väljer rätt vad du än väljer så tror jag stressen kommer minska. Och även fastän du kanske inte gör det bästa, mest eftertänksamma eller mest informerade valet så är din hälsa så mycket viktigare än ditt val av bil. Jag förstår att du vill ha den bästa bilen utifrån vad du behöver men kom ihåg att ditt val av bil reflekterar inte på något sätt dig som människa. Lycka till med ditt beslut!

2009-09-13 @ 10:55:02
URL: http://linnsedblogg.blogg.se/
Postat av: Tokerina

Håller med bullen: Andas!



Kram

2009-09-13 @ 14:40:59
URL: http://tokerina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0