Söndagstrött och slappar i soffan med Top model

Bidde ingen kör idag men är faktiskt ganska nöjd med det beslutet.
Dagen har varit rätt ok iaf. Kom till slut upp ur sängen och åt god frulle. Gav mig sen ut och stavade en rejäl runda och har hållt mig igång sedan hela dan med städning, tvättning, disk och matlagning och styrkeövningar. MEN... suget har funnits där som en liten (eller snarare ganska stooor) irriterande mygga hela tiden. Åt upp resterna av godiset men det blev det ju inte bättre av precis.
Återigen en fråga till er som har en ätardag i veckan. Hur gör ni med det som ev blir kvar från gårdagen? För mig är varje godsak som finns i mitt hus som en blinkande lampa. Försöker gömma undan det i förhoppningen att jag ska "glömma", men det har aldrig hänt.
Ville egentligen inte äta upp godiset idag men ville inte heller slänga det. Ingen jätteångest över det men kändes bara onödigt.

Kommentarer
Postat av: Bullen

Du sparar ju pengar och samvete om du bara köper hem det som du vet att du kommer äta.. Dessutom minskar ju risken för hets om du bara har "tillåtna" mängder hemma...



Jag är inte heller något fan av att behöva kasta mat, det känns så fruktansvärt onödigt, men i värsta fall så är det väl det du får göra, om det blir över och du inte klarar av att stå emot...

2009-10-11 @ 23:53:27
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com
Postat av: Lillamy

Jag klarar ju som sagt var inte av att ha ätardag ännu, men jag har fått rådet att undvika att ha mat hemma som triggar igång mig. Som t.ex. bröd, det får jag för tillfället köpa styckvis, för det funkar inte ha hemma. Om det blir över mat som jag vet triggar igång mig så ska jag slänga, men det är svårt. Det känns onödigt precis som Bullen sa. Men hur onödigt känns det inte sedan då när man än en gång tryckt i sig allt.....Det kan man kalla onödigt. Känner verkligen igen det där med "blinkande lampa". Det är verkligen så....och varför försöker man gömma maten i tron att man ska glömma? Jag gör också så och varje gång går jag på samma nit igen.......

2009-10-12 @ 13:23:31
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jag har fått motsatt råd (jämfört med Lillamy) från min behandlare: jag SKA ha triggermat hemma, eftersom jag annars låter äs vinna över mitt liv! Jag höll på att slå till behandlaren när hon sa det och trodde aldrig att det skulle funka men konstigt nog så... så har jag vant mig. Jag vet EXAKT var maten ligger och hur mycket som finns kvar men jag FÅR äta av den, på lördag! Det är ok! Det här har förändrat massor för mig och min familj, plötsligt kan vi ha mer normal mat hemma men det är ändå väldigt påfrestande såklart.

2009-10-18 @ 09:44:52
URL: http://acceptans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0