lite av varje

Tack Elin för dina kloka ord och tips, funderar själv i samma banor. Känner mig bara så villrådig.
Satt faktiskt igår kväll och kollade en del på nätet och funderar på en klinik som har psykologer också, det är en capioklinik och jag vet ju att dem har en anorexiklinik i Stockholm så kanske att de har lite mer förståelse och kan hjälpa mig rätt. Det dumma är bara att just nu äter jag hela tiden, isolerar mig så mycket jag kan och stänger av. Men det räcker ju att jag bara läser i min blogg lite vad jag skrivit förut för att komma ihåg hur jag mår.

Sen vad det gäller jobb så är min arbetsituation inte bra alltid och jag är rädd att trilla dit igen. Men jag ska ge det en chans till nu i och med att det sker förändringar med olika behörigheter. Klarar jag det så har jag helt andra möjligheter att söka nytt jobb.

Ligger i sängen idag med ont i magen och mår illa. Kan ju bara drömma om att det är maginfluensa, det är trol helt självförvållat av all j-vla skit jag trycker i mig. Men det gav mig iaf ett skäl att inte åka hem till ma&pa för att fira fars dag. Lyckas inte riktigt stänga av känslorna av dåligt samvete och tycker inte om mig själv för att jag är så egocentrisk och självisk. Borde ju givetvis fira pappa idag men vill/orkar inte.

Får bli Harry Potter-maraton i sängen idag. Allt för att slippa ta tag i något.

Kommentarer
Postat av: Linn

Din stackare Linda!

Hur svårt det än är så "måste" du skaffa hjälp, saker blir inte nödvändigtvis bättre av sig själv och även om det är det sista du vill göra så tycker jag att du måste tvinga dig själv. Du kommer känna att du inte har kontroll och att du blir sårbar och att du inte vill och det är ok, det som inte är ok är att du fortsätter plågas när du förtjänar ett så gott liv!!! Jag vet helt och hållet att det inte går att bara säga att du ska rycka upp dig men du måste försöka stå på dig, förr eller senare så kommer du få hjälp och kanske först då kommer du förstå att det finns hjälp att få, man måste bara rensa ut alla oförstående kommentarer/blickar och fortsätta söka, söka, söka! Massa kram!

2009-11-08 @ 20:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0