Dröm

Hade en helt underbar dröm precis innan jag vaknade i morse.
Jag var hos läkaren, inte min vanliga läkare, för en urinvägsinfektion eller nått. Men hon började inte med det utan hon började med att titta mig i ögonen och fråga; Hur mår du?
Sen gick hon igenom mig från topp till tå och ställde en massa bra frågor som hon krävde svar på. Jag kände mig sedd och att hon verkligen brydde sig om hur jag mådde. Hon var inte stressad över huvud tagen och hon såg mig i ögonen hela tiden. Hon lät det ta den tid det tog och lät mig välja tempot. Vaknade med en sån skön känsla och önskar verkligen att det vore som i drömmen när man gick til läkaren och inte som i verkligheten då det är stress hela tiden, de tittar på klockan och man känner att man nästan borde be om ursäkt för att man kommer med sina obetydliga problem.

Kommentarer
Postat av: Bullen

Det finns sådana läkare! På riktigt! Jag har en. Han är fantastisk och lyssnar alltid, och jag får alltid tid hos honom även om han egentligen är fullbokad...



Så leta vidare - de finns därute!

2009-11-05 @ 00:20:19
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0