Ganska bra faktiskt

Kollade Melodifestivalen igår och Malenas fantastiska framträdande. Det är ju sååå underbart med musik och opera. Måste unna mig att gå på det oftare. Känner riktigt hur kroppen vibrerar av känslor och jag får en klump i magen. Såg programmet om Malena innan och fick höra några underbara toner och bitar ur arior (heter det så?). Tänk om det fanns sångterapi, det skulle passa mig perfekt tror jag. Sjunger i kör men det är inte riktigt samma sak, men ger ändå en hel del. Blir alldeles tårögd av vacker musik. Tänk att ha den talangen och förmågan att förmedla känslor via musik. Vi  hade ett framträdande med kören förra veckan och skulle bla sjunga "Aldrig ska jag sluta älska dig" av Jonas Gardell. Gillar texten skarpt. Blev tillfrågad om jag ville sjunga solot på den men det skulle jag aldrig klara, jag hade brytit ihop totalt. Jag känner igen mig så i texten och tänk om någon ändå skulle vilja ha mig. Tänk om.....

Var på jobbet idag snurrig som attans men det gick ganska bra ändå, har ju faktiskt ganska underbara arbetskamrater och chefen är supergo för tillfället och då är allt toppen. Sen hemma efter bara köpt lite godis kom pappa på besök och hjälpt mig att installera vattenslang till kökskranen. Hade nog kunnat fixa det själv men fick känslan av att han gärna ville hjälpa mig. Och då fick han givetvis det, inte så att jag är bortskämd med det.

Nu ska jag äta en äggamacka och försöka bara äta en. Och sen är det ju Greys anatomi, en ganska bra dag faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0