Vart ska jag vända mig?

Inser att jag än en gång måste försöka få hjälp. Men vad ska jag börja med? Ska jag än en gång söka mig till äs-enheten i min hemstad trots att jag vet att de varken har KBT eller gruppterapi, sökte ju dit för 3 år sedan och då var jag ej välkommen, hade ej tillräckligt uttalad äs. Hänvisad till allmänpsyk. Ska jag vända mig dit igen trots att jag vet att inte heller de har KBT eller gruppterapi.
Det verkar så mkt lättare om man bor i en storstad, har varit inne på både Mando och Capios hemsidor och blir nästan rörd av det jag läser där. Har ju dessutom ett jobb, mitt hem och mina djur som måste skötas om. Jag kan inte bara bli inskriven på ett behandlingshem hur som helst. Har varit sjukskriven nog. Tror dessutom inte att jag skulle vara behörig till behandling på behandlingshem i vilket fall.
Vill ju inte heller att min familj ska veta. De har fått inblicker i min dåliga psykiska hälsa några gånger utan att jag fått någon känsla av förståelse från dem, de tycker det bara är jobbigt och så pratar vi inte mer om det. Klara mig bättre utan dem.
Kan inte fortsätta må så här. Solen skiner ute och jag har dragit ner rullgardinerna och ligger i sängen. Haft ett matryck innan idag och vill bara försvinna nu. Vad ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0