Klassiker

Idag har varit en klassisk dag i äs för mig. Vaknade tidigt utan att vilja börja dagen. Vaknade några timmar senare och kände hur stressen pirrade i kroppen. ignorerade den och åt frukost i ett hastigt tempo, körde hemifrån och i bilen får jag stickande pirringar i ffa ben och armar, jobbigt att andas. Stänger av, kör till Väla och stimmar runt där. Känner mig sprickfärdig av oro och ångest. Kör hem på motorvägen så att jag får gasa på lite, börjar bli hungrig och börjar planera ätning medelst överätning. Mcdonalds, två menyer, äter pommesen och känner att allt börjar lugna sig. Kommer hem och äter hamburgarna, dricker drickan. Äntligen lugn ingen risk för panikångest. Puh. Tar en liten stund så kommer stickningarna tillbaka, åker till affären, köper godis, nötter, äter, äter, äter. Faaaan för mycket, mår illa, ska inte kräkas, vill bara kräkas. Ligger nu i sängen och känner illamåendet i halsen, vill bara gå och kräkas, laddar för det, tvingar nästan upp maten från magsäcken bara med hjälp av magmusklerna liggandes i sängen, måste känna att det inte finns någon annan utväg innan jag går och kräks. Maten är ju redan på väg upp........
f'låt

Kommentarer
Postat av: Elin D.

Jag har just hittat till din blogg och känner dej inte,men det är så tråkigt att se att nån mår så dåligt.Köra runt och ha panikattacker på motorvägen och leva med nerdragna rullgardiner,jag känner igen mig i det du skriver.

Det låter verkligen som du behöver lite lugn innuti.

När du gick i terapi fick du nån medicin då,typ mot ångest eller antidepp eller nåt? Träffade du nån läkare?

Ingen ska behöva lida så där, jag hoppas att du kan få lite råd av nån som bor i ditt område,om det finns nån bra terapeut eller psykiater.

Jag hade en vidrig terapeut i 2 år,innan jag vågade säja ifrån och slutade där.Sen hittade min mamma en terapeut som anhörigföreningen rekommenderade. Han är jättebra,men han har ju inte lyckats bota mig,men han hjälper lite iallafall.Jag har fått massa olika mediciner men dom funkar inte på mej,utom sovmedicinen.Men du låter väldigt nere så du kanske skulle ha hjälp av antidepp-jag vet att dom funkar på många även om en del,som jag,inte reagerar på dom.

Har du nån vän som gör att du mår bättre när du är med henne/honom-du låter som du kämpar i ensamhet?



Hoppas du kan tillåta dej själv att tycka att du är värd ett bättre liv och är modig o söker hjälp igen.Önskar dej jätte mycket lycka till med din kamp!



2009-06-21 @ 23:58:29
Postat av: Tant Malin

Hej vännen,

Har du läst en blogg av en tjej som heter Ellinor? (http://ellinorss.blogg.se/). Hon har också panikångest och det som slog mig när jag läste ditt inlägg var att det verkar som man så att säga kan döva panikpångesten med mat (eller att man försöker). Jag har aldrig haft panikångest så jag vet inte hur det känns, men både du och Ellinor beskriver det där med att man antingen hetsäter eller har ångest. Så hemskt, snacka om pest eller kolera....

Hoppas du kan få den hjälp du behöver!



Stor kram

2009-06-22 @ 10:14:29
URL: http://tretusenggr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0