Grillfest med jobb

Haft grillfest med jobbet idag, riktigt trevligt. Vi är ju inte så många så de andra har med sina respektive och idag även några av barnen. Vilka goa ungar:), man blir ju lycklig bara av att vara i samma rum som dem. Massor av skratt, mkt god mat och gott att dricka till de andra. Jag körde som vanligt, bor ju mitt uppe i skogen, men det gör inte så mkt, tog en klunk vin till maten och sen älskar jag ju att dricka vanligt kranvatten.
För att älta lite till om min chef så kan jag bara konstatera att jag aldrig skulle välja att umgås med henne privat eller vara kompis med henne om det inte vore för jobbet. Vi skulle aldrig ha kunnat bli vänner. Hon är bra på många sätt men hennes översittarstil och "jag vet allt"/besserwisser-attityd retar mig så in i.
Tror mycket av det som inte fungerar mellan oss är för att vi är ganska lika i mycket bla när det gäller kontrollbehov och prestationkrav men inte när det gäller hennes attityd till de flesta och i de flesta ämnen. Hon vet allt, har koll på allt tror hon och vill gärna dela med sig av den informationen till alla andra. Sån är faktiskt inte jag, har för säkerhets skull kollat med mina vänner och de upplever mig inte alls sådan. Jag blir bara osäker i sådana situationer och tyst när folk försöker köra över varandra med ord. Kanske just därför vi inte funkar ihop, jag känner mig ständigt i verbalt underläge inför henne. De andra kan på något sätt avfärda henne genom att bara säga att så här är det punkt och så fortsätter ingen diskussion, de går därifrån, det klarar inte jag.

Imorgon kommer mina bästa väninnor och deras pojkar hit för grillning, ska bli så kul, hoppas vi får fint och varmt väder.
Sov gott kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0