Dr struma

Var ju hos strumadoktorn idag och även om jag kanske inte kände att jag fick så väldigt mycket gehör eller förståelse för alla mina tanka och känslor om mitt mående så fick jag ändå svar på många frågor som gör att jag kan lägga mycket grubbel bakom mig och stryka struman som orsak till mitt mående just nu. Bara det att han fick mig att  lite mer förstå varför jag fick struma från början och varför operation var det bästa valet för just mig och varför den dos och medicinering jag står på är bra för mig. Hans teori med tanke på min historia och säkert även pga min utbrändhet är att jag är en stresskänslig människa  och att det var just stress som satte igång hypertyreosen. Det känns ganska logiskt när jag tänker tillbaka på mitt liv då och hur jag mådde. Jag var verkligen superstressad över i stort sett allt i mitt liv och fick ständigt återkommande magkatarrer, var deppig och trivdes inte alls med min livssituation. Det är ju dessutom lite de funderingarna jag haft själv men aldrig fått konfirmerat, men nu har jag det :) även om jag har svårt att ta just de orden i min mun. Erkänna att jag är en stresskänslig person, det låter så fult och svagt.

Han föreslog att jag skulle prata med min husläkare och prova någon typ av kbt. Så det blir nästa projekt, fast orkar inte just nu. Inbillar mig att jag faktiskt mår lite bättre just nu och då är det svårt att boka tid till läkaren när man inte har så mkt att säga.

Sen det värsta av allt! Vet ni vad sjuksköterskan gjorde när jag blev invisad till rummet? Hon började med att jag skulle vägas(blundade och ville inte se) och mätas och sen tog hon fram måttbandet för att ta ett midjemått!!!!!!!! Trodde jag skulle sjunka genom jorden. Ville bara hålla in magen allt jag kunde men det hade ju blivit ganska löjligt. Ingen trevlig upplevelse kan jag meddela.

Snälla jag ber, om någon läser detta och inte håller med om vad läkaren sa så låt mig få vara ovetande om det, jag behöver få lägga iaf grubbleriet ang struman bakom mig och fokusera på vad som gör att jag mår dåligt nu. Hoppas ni förstår. Kram

Kommentarer
Postat av: Tant Malin

Jag tror 100% att doktorn hade rätt!!!! Tror absolut du kan glömma struma. ABSOLUT!



Kramis!

2009-06-28 @ 23:05:10
URL: http://tretusenggr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0