Dagen efter

Gårdagen: Kände mig så osäker på vad jag skulle göra av dagen. Var bjuden på fest men ville inte dit, massor av människor jag inte känner, bara par med barn, var glad att jag att jag inte mått bra i veckan med bihåleinflammation, jag skulle slippa ljuga. Kunde ändå inte ta beslutet själv, mina och andras förväntningar kvävde min egna vilja så att jag inte visste vad jag borde eller ens ville göra till slut. Pratade med T som tyckte jag skulle gå på festen, så att jag inte stannade hemma och åt. Det hade hon jui och för sig rätt i men sen är hon och jag väldigt olika, hon är supersocial och har miljoner vänner och får nästan ångest om hon inte hittar på något. Fick lite dåligt samvete när jag pratat med henne, kunde inte känna vad jag egentligen själv ville, ville ju bara att hon skulle stöttat mig i att stanna hemma.
Ringde A som jag skulle gå på festen ihop med och hon förstod precis(altså vad det gällde bihålsinfl och stanna hemma pga av den, hon vet inget om mina demoner). Kändes ändå så skönt och när jag väl tagit beslutet att stanna hemma så lättade allt, jag kunde andas igen. Hade dessutom kollat så att mina grannar inte skulle vara hemme, skönt då behöver jag inte hålla någon fasad för deras skull heller och spela mer sjuk än vad jag var eller köra hemifrån(vilket jag mycket väl kunnat göra) i några timmar.
Sov några härliga timmar på em och slappade i soffan, visst maten sköttes inte perfekt men jag kände mig ändå ganska lugn. Jag hade tagit ett beslut utifrån var jag faktiskt själv kände(även om det satt långt inne). Hade gett mig en datorfri dag dessutom vilket nog var klokt. Behövde inte en massa nya intryck, kollade bara på gamla filmer som jag sett förut.

(Och sedan regnade det ju nästan hela dagen och kvällen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0