Dejting- och strandångest fast ganska ok ändå

Måste verkligen göra åt min förfallna kroppshydda. Klarar ju inte av att åka till stranden så som jag ser ut nu. Och nu är det inte knäppa äs-linda som pratar utan det är ganska sunda-linda som försöker göra sin röst hörd. Så här kan jag ju inte fortsätta, att skämmas så över min kropp och inte ha kläder i garderoben som passar.
Det är bara att försöka ta nya tag med min veckoplanering. För mig är det så att ska jag må bra i min kropp på ett bra sätt så måste det börja med träningen och inte maten. Tränar jag så har jag mindre tid att äta skit, grubbla och jag är bättre på att planera mina måltider. Vet bara inte hur jag ska få bukt med och bli av med min orkeslöshet och trötthet. Nu har det ändå gått 6 månader sedan jag kom tillbaka på heltid igen och jag bara väntar på att energin och lusten skall infinna sig. Gör ju mina tappra försök emellanåt att kicka igång mig själv men då har det bara gått åt skogen, maten har blivit skit och äs har blommat upp och jag har ofta slutat i ännu sämre skick än innan. Kan inte låta bli att fundera på om det faktiskt är så att utmattningsdepressionen fortfarande inte är helt utläkt och att det egentligen är för tufft att jobba heltid. Får ta mig en funderare på riktigt och kanske ta ett snack med min läkare, hoppas han kan förstå och kanske komma med råd.
För visst att jag tidigare i mitt liv också haft mindre aktiva perioder men jag har aldrig varit med om att inte hitta motivationen till att komma igång igen. Och jag vet att jag fram till att jag började jobba 100% igen, 1/12-08, höll igång och orkade mycket mer.  Det fanns energi kvar efter jobbdagens slut.

Nog om det, solen skiner. Jag och T var ute och firade att hennes semester började igår med en utekväll på stan, jag blev bjuden på drinkar och flörtad med. Underbart!!!  Var tom på dejt idag med en söt kille och han ville gärna ses igen, vi kunde ju gå och bada någon kväll. !!!!!!!!!!!!! Därav ovanstående inägg...... Dejt på stranden när man känner sig som en strandad val, nej tack. Får nog styra över det till en skogsprommenad istället.

Ikväll hägrar Visfestival vid sjön och det skall bli ritktigt kul.
Hoppas ni har det skönt i solen och Hejhej tack så jättemycket för att du hörde av dig, blev lite nojjig över dina ordval. Synd att inte bloggen blev vad du förväntade dig eller till hjälp. Sköt om dig så bra du kan och jag hoppas du får ork snart att försöka må bättre. Kram

Kommentarer
Postat av: Tokerina

Bad-date skulle jag inte våga mig på.

2009-07-04 @ 19:22:34
URL: http://tokerina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0