Min pms är borta

Min pms är botad. Låter väl bra och positivt men sättet jag botat det på....
Vad ska jag ta mig til med mig själv. Hade ambitionen eller kanske illusionen av att jag skulle till affären och handla jordgubbar till frukosten och grillad kyckling så jag kan göra goda sallader i veckan till jobb. Mitt nya liv ni vet....

Stod i kassan och köpte skit för många pengar, kom på i bilen att jag glömt att köpa kycklingen..........Orkade vill inte gå in igen. Ont imagen som fan av pms började jag äta på påsen med grifflar och samtidigt rotade jag i godispåsen som jag inte var sugen på. Orkar inte ens fundera på varför jag gjorde så. Vill bara försvinna från allt. Åt upp grifflarna hemma, en förpackning ballerina(har köpt 3!!! fan för storpack), 3 skålar med yoghurt och jordgubbar (det som skulle vara min goda nyttiga söndagsfrukost) och pms-smärtorna försvann. Har legat i fosterställning i soffan hela dan och bara gömt mig i tvn's värld. Kollade på Lipstick Jungle och frossade i hur smala och vackra de var. Skit samma om de var olyckliga, smala och vackra är de iaf.

Nu x antal senare är jag tillbaka i sängen efter ett äckligt besök på toa, usch gillar inte riktigt den här trenden. Kräks betydligt oftare nu för tiden. Och åter igen är man alldeles tom, trött och det känns som man gråtit i flera timmar. Det skulle jag behöva istället för att äta och kräkas.

Hur ska jag klara av att ringa sd-killen ikväll? Vill men ändå inte, ganska skönt att han bor ganska långt bort, det är inte så att vi kommer kunna träffas i veckan precis. Det kräver lite mer planering och tills dess kommer jag ha tagit tag i mig själv och vara smal.........fan vad löjligt ytligt det låter...............

jag som inte ens vill finnas till

Kommentarer
Postat av: Tant Malin

Usch vilken dag! Vi har alla varit med om likadana dagar, men det gör ju inte saken bättre för dig, din stackare.



Tänk om du skulle försöka vända dagen till en bättre kväll? Det GÅR. Sätt dig upp, ta ett djupt andetag, och fråga vovven om hon vill gå ut. Ta sen enpromenad och andas lite frisk luft. Jag lovar, du kommer att må bättre när du kommer hem.



Sköt om dig,

Kram!

2009-07-05 @ 18:21:32
URL: http://tretusenggr.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vilket fint svar från Tant Malin (ovan)! Hon är så bra!



Svar:

Goji är supernyttiga, torkade bär som man kan ha till det mesta. Smakar inte så mycket. Massor med antioxidanter! http://sv.wikipedia.org/wiki/Goji

2009-07-05 @ 19:01:45
URL: http://acceptans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0