Tandis

Var hos tandläkaren, eller rättare sagt tandhygienisten, i torsdags. Inte varit på koll på 4 år :( så var lite nervös. Inga hål dock och bara lite lite tandsten så det var ju skönt. Sen frågade hon om jag drack mkt läsk eller juice, nej svarade jag jag dricker mest vatten. Hon sa då att jag hade förslitningar på baksidan av mina tänder, att emaljen blivit tunnare och att det ofta berodde på att man drack mkt läsk eller juice pga syran som fräter.... Ok sa jag men jag äter nyponsoppa till min gröt varje dag, kan det vara det? kanske sa hon och så pratade vi inte mer om det.
Faaaaaan, jag har varit sjuk i äs tofr i 16 år och aldrig att någon tandläkare sagt att jag skulle ha förslitningar på tänderna. Och så kommer det nu! Vågar ju inte tro något annat än att det har med mitt kräkande att göra även om jag försöker förtränga det och övertyga mig om att är nyponsoppans fel.
Vet ju att det är en vanlig biverkan och har varje gång jag gått till tandis varit nervös för att det skulle ha hänt eller att de skulle säga något men trodde nog kanske att nu var faran över, jag kräks trots allt mkt mer sällan nu än när jag var yngre.

Kommentarer
Postat av: Lena

jo men en trygghet är oxå viktig i en person.. var samma sak för mig, jag känner en enorm trygghet i min terapeut.. underbar känsla...

Jag bor oxå i skåneland...=) kram

2009-12-13 @ 13:26:27
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Tokerina

Mina tänder har haft förslitningar på emaljen men det verkar inte slitas mer nu när jag tar hand om dem och inte kräks. Så det behöver inte bli värre!

2009-12-21 @ 13:26:11
URL: http://tokerina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0