Usch

Tack Lisa, är så skönt att veta att någon läser och bryr sig när man känner sig som sämst. Och det är så svårt att prata med någon annan om det som inte varit med om det själva. De kan visa empati men de kan inte förstå.

Gårdagen var hemsk, var så uppsvullen om magen men hade ändå bestämt mig för att vända trenden. Så kom en kund till oss och hade med sig nybakad kladdkaka med grädde och jordgubbar. Jag kände att paniken började växa och det var panik på riktigt, ville bara börja gråta. Visste inte hur jag skulle göra. Ville å ena sidan säga att jag inte skulle ha men det luktade ju så gott och alla andra åt ju. Bestämde mig för att ta en bit i sällskap med en arbetskamrat, trodde det skulle ta udden av det. Men samma stund som jag stoppade in skeden i munnen kände jag paniken växa igen. Det kändes som att nu var det totalt kört igen, jag kunde inte se längre att en bit kaka var helt ok utan nu var allt förstört igen och hjärnan började ställa in sig på hets så fort jag kom hem. Fan också!
Jag vet ju att det är helt ok att äta lite kaka men just nu och med efterdyningarna från tisdagen kan jag inte unna mig något utan att trigga igång. Vet också att om jag bara är strikt några dagar så kan det vända, då minskar paniken igen.
Konstigt ändå för det blev inte så farlig hets igår, mest salta mandlar och inte så mycket godis, men både igår och även idag mår jag skit i magen och mår illa. Vill bara kräkas, fortfarande. Igår somnade jag ifrån det och idag försöker jag med rent logiskt tänkande förmå mig till att inte kräkas. Det är ju verkligen inte lönt, jag kommer inte få upp något alls.

Tanken igår var att jag skulle ut på en stavrunda men som sagt jag somnade i soffan kl  20 och vaknade kl 00. Så var tanken att jag skulle till gymmet innan jobb idag men jag kommer bara inte upp från sängen. Börjar jobba om 1,5 h så måste verkligen upp nu.
Dåligt samvete för vovven som inte får någon ordentlig motion när jag mår så här.
In i duschen, äta frukost/lunch, promenad med Douglas och så iväg med nya tag för att må bra och att det här ska bli en bra dag. Gymmet får vänta till imorgon.


Kommentarer
Postat av: Lisa

"Nu är det kört!" är tanken som oftast sätter igång en hets hos mig (och hos många andra). Jag tycker att du är så duktig som har lyckats komma på att den tanken dyker upp, du har identifierat den och det är ett steg i helt rätt riktning! (Att det ändå blir hets är skitjobbigt men du är på rätt väg!)

2009-08-13 @ 13:07:00
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Tant Malin

Jag håller helt med. Just att börja tänja på "allt-eller-inget-begreppet" är ett stort steg!

2009-08-13 @ 16:54:49
URL: http://tretusenggr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0