Tyst

Vill ju bara gå till jobbet och känna att jag gör ett bra jobb. Att jag gör och kan så mycket som är realistiskt för mig med mina kunskaper och min erfarenhet. Varför kan det då inte få kännas så? Känner mig ofta så osäker på det jag gör eller gjort. Vet inte om det bara är pga mig själv, mitt yrke, arbetsplatsen eller min chef som jag ständigt känner mig i konflikt med (även om hon inte vet det). Eller kanske bara en väldigt dålig kombination. Det fungerar iaf inte särskilt bra, jag känner snarare att jag går tillbaka i utvecklingen och känner mig mer och mer korkad. Så mycket saker som jag inte har koll på längre eller kan, kunskaper som har suttit i ryggraden tidigare. Är det så att utbrändheten som trots allt tog 1,5 år att komma tillbaka ifrån har berövat mig mina kunskaper? Har jag kanske för höga krav på mig själv som begär att allt skall finnas kvar+lite till trots att jag inte jobbat full tid förrän i vintras? Vill så gärna tro det men känner samtidigt i hela kroppen att den bara skriker: URSÄKTER! URSÄKTER!! Du är inte så smart som du tror, du kan ingenting!!!! Du är korkad och ointelligent....

Håll käften, orkar inte lyssna. Men ändå sjunker meddelandet in och gnager hela dagarna.
Livrädd för att bubblan skall brista och att någon annan inser vilket skämt och vilken loser jag egentligen är.
TYST!!! Jag är bra, jag kan!! Tänk positivt....vem försöker jag lura.......håll uppe fasaden.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0