Sköna vårkvällar och förälskad bästis

Precis varit ute med hunden i vårkvällen och en av kisarna följde med. Det var så stilla och man hörde bara någon enstaka fågel som försökte locka till sig en partner. Så stilla. Det var så skönt och samtidigt lite vemodigt, vintern börjar sakta släppa sitt grepp och släpper fram våren. Gräset kämpar tilsammans med bladen på träden att komma fram. Skulle satt mig en stund men bonden hade gösslat i hagen jag gick i....Känns bättre nu när jag varit ute och andats lite.

På tal om nått helt annat så är min allra bästa vän nykär. För mig är det nytt sedan ca 1,5 år att ha en sådan nära vän som hon. Har nog aldrig haft det förr och det är ju ganska fantastiskt och samtidigt lite läskigt. Har inte riktigt lärt mig än hur man gör men jag blir bättre och bättre på att klara av att vara öppen tillsammans med henne. Vi är väldigt olika men samtidigt väldigt lika i mycket. Som sagt så har hon nyligen träffat en ny man och hon är KÄR. Så fantastiskt, hon är verkligen värd varje stund av lycka. Men...sen kommer det ju ett litet men, jag är för det första rädd att förlora något så viktigt som en bästa vän, för det andra är jag så otroligt avundssjuk. Varför hon men inte jag? De träffades via nätet och det har jag också testat men inte lyckats så bra eller gillat det så mkt. Har jag varit singel så länge att jag är låst och inte klarar av att släppa in en ny man i mitt liv? Hur flörtar man? Försöker så gott jag kan (tror jag iaf) när tillfälle väl ges. Men fan vad svårt det ska vara. Det är ju inte svårt för fåglarna, de bara kvittrar lite och så kommer en trevlig maka. Eller det är kanske lika svårt för dem, det gäller ju att kvittra så att motparten hör.
Kram

Kommentarer
Postat av: Tant Malin

Grattis till att du har en bästis! Du skriver inte varför det är nytt, men jag antar att det är som för mig, att du inte vågade öppna dig och släppa in någon som kanske kunde "avslöja dig"?



Tyvärr ingår det när man har en bästis att man måste dela henne med hennes pojkvän. Jobbigt och nervöst, men det är liksom bara att vara beredd på.



Kram!

2009-04-18 @ 16:55:04
URL: http://tretusenggr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0